Van Rooij mikt deze zomer op nieuwe stap hogerop
Bart van Rooij sluit niet uit dat hij deze zomer opnieuw een stap gaat maken. Dat betekent echter niet dat de verdediger het bij FC Twente niet naar zijn zin heeft.
© Pro Shots

'Ik ben trots en dankbaar voor hoe ik hier heb mogen groeien. Maar hoe fijn ik het ook heb bij FC Twente, ik ben ook ambitieus. Ik wil weten waar mijn plafond ligt. Twente was een stap hogerop vanuit NEC. Ik heb volgens mij wel bewezen dat ik dit niveau aankan, hier kan uitblinken. Nu ben ik benieuwd of ik dat een treetje hoger ook weer kan. Dat merk je door het te ervaren. Wie weet krijg ik die kans deze zomer. Zo niet, dan vertrouw ik erop dat het over een jaar gebeurt', zei Van Rooij tegen VI.
Eerder kon hij naar het inmiddels gedegradeerde Wolverhampton Wanderers. ‘Als je kijkt naar de positie van Wolves op de ranglijst was het inderdaad niet ideaal. Maar het hele plaatje vond ik wel interessant. Zij wilden gaan bouwen aan een team dat volgend seizoen kan meedraaien in de top van het Championship, wat ook een geweldige competitie is. De eerste maanden had ik dan ervaring kunnen opdoen in de Premier League.’
Mocht in Nederland PSV voor hem komen, dan staat de Brabander daar niet onwelwillend tegenover. ‘Zou voor mij zeker een optie zijn', aldus Van Rooij. 'Ik sta open voor het buitenland, een andere competitie. Maar spelen bij de kampioen van Nederland, ervaring opdoen in de Champions League; ook heel interessant. Alleen niet aan de orde nu. Maar PSV mag zich melden.'
Lees hieronder het volledige interview met Bart van Rooij






