Van Persie reageert op interview Hartman: 'Het was gewoon niet goed genoeg'

Update: 29 augustus 2025 om 15:49
52Reacties

Robin van Persie heeft gereageerd op de ophef die een interview van Quilindschy Hartman veroorzaakte. De verdediger, die deze zomer Feyenoord inruilde voor Burnley, gaf zijn oude trainer nog een trap na. Van Persie vertelde vrijdag zijn kant van het verhaal.

© Pro Shots

Van Persie reageert op interview Hartman: 'Het was gewoon niet goed genoeg'

In het AD deed Hartman uit de doeken dat hij met een rotgevoel was vertrokken bij Feyenoord. 'Problemen met de trainer' zorgden ervoor dat hij de club die hij als kind al liefhad achter zich liet. Van Persie werd naar dat interview gevraagd, in aanloop naar het competitieduel met Sparta zondag.

'Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik een rustig weekend heb gehad. Ik heb de tegels in mijn tuin gekit. Ik moet zeggen dat een doelpunt maken in de Kuip fantastisch is, maar als je al die tegels strak hebt gekit, komt dat gevoel daar wel in de buurt', ontweek hij de vraag eerst nog. 'Maar ik begrijp wat je bedoelt. Ik heb het ook gelezen. Ik vind het vervelend dat hij dat gevoel heeft.'

'Het is vooral vervelend voor Q, maar als ik bij de feiten blijf: er zijn heel veel meetings geweest met hem. Uiteindelijk kun je niet iedere speler evenveel aandacht geven. Er zijn uiteindelijk spelers die om een reden meer aandacht vragen of krijgen dan anderen. Q was een speler die meer aandacht vroeg, en die ook kreeg.'

'Ik heb met hem besproken wat ik van hem verwacht op trainingen, in wedstrijden en qua houding. Ik had er begrip voor dat hij er een tijdje uit was geweest en wilde hem die ruimte geven. Maar hij moest wel voldoen aan de standaard die ik graag zie. Daarin hadden we een ander beeld van wat hij verwachtte en wat ik verwachtte.'

'Hij vond dat hij de beste back was van Feyenoord. Ik vond het heel mooi dat hij dat denkt, maar dat wil ik dan ook zien op het trainingsveld. Daar hoort ook een houding en intensiteit bij. Die miste ik. Dat heb ik hem verteld en dat was uiteindelijk wel lastig om tot elkaar te komen. Ik beoordeel hem op basis van wat ik heb gezien op trainingen. Dat was niet goed genoeg.'