Van Persie kijkt met kritische blik terug op aanvoerderskwestie Feyenoord
Robin van Persie heeft kritisch teruggeblikt op de aanvoerderskwestie van Feyenoord. De trainer van de Rotterdammers beoordeelde zijn eigen mediaoptreden en vertelde nog één keer hoe belangrijk hij het vindt om Quinten Timber bij de selectie te houden. Van Persie gaat er alles aan doen om de Oranje-international binnenboord te houden.
© Pro Shots

Het verhaal is bekend. Afgelopen woensdag droeg niet Timber, maar Sem Steijn ineens de aanvoerdersband van Feyenoord in de derde voorronde van de Champions League tegen Fenerbahçe. Dat had volgens de oefenmeester onder meer te maken met het ontbreken van bepaalde commitment van de middenvelder richting de club, wat slaat op zijn contractsituatie. Van Persie stelde daarbij ook dat hij voor een vertrek van Timber gaat liggen en daar blijft hij bij.
'Volgens mij lopen de gesprekken met kamp Timber en de club, die lopen al een tijdje', zo begon Van Persie tijdens de persconferentie in aanloop naar het duel met NAC Breda in de Eredivisie. 'Wij maken met Timber een grote kans om eerste te worden, zo denk ik erover en dat is ook mijn verhaal naar de selectie. Ik ga me er hard voor maken en dat zal ik blijven doen.'
Van Persie was vervolgens ook nog kritisch op zijn eigen mediaoptreden. 'Bij Ziggo legde ik het misschien niet duidelijk genoeg uit, maar bij de persconferentie ben ik wel duidelijk geweest. Zo kijk ik er nu naar en daar blijf ik bij. Sommige mensen zullen de keuze begrijpen en sommigen niet, dat mag', aldus de oefenmeester, die vrijdagochtend ook nog even apart met Timber heeft gesproken. 'Er is geen kou, het gaat heel goed. Over de samenwerking met Quinten ben ik heel tevreden. We kijken vooral vooruit nu.'
Eén van de mensen met een mening was bondscoach Ronald Koeman, die bij de Oranjezomer vertelde dat hij het afpakken van de aanvoerdersband van Timber best een harde keuze vond. 'Het is prima dat de bondscoach van een afstand zijn mening wil geven.' Zaterdag spelen Feyenoord en NAC om 18.45 uur tegen elkaar in De Kuip.









