Van Persie geeft uitleg over Milambo, Hartman en beladen keeperskwestie
Robin van Persie heeft vooruitgekeken naar het competitieduel met RKC Waalwijk. Al ging het op de persconferentie in aanloop naar dat duel nog vooral over de thriller tegen PSV (2-3). Ook vertelde hij over Antoni Milambo, linksbacks en een keepersdiscussie.
© Pro Shots

'Het is altijd, als je hem zo laat tegen krijgt, vervelend', begon Van Persie over het duel met Feyenoord. 'Daar kan je een mooi verhaal van maken, maar dan kan je het beste aangeven hoe je jezelf als coach voelt. We begonnen heel erg goed, maar na een uur was er een verval. Dat zag je terug in de data. Maar we verwachten nu een zelfde houding als altijd. Deze groep is volwassen, op en top prof. Ik maak me geen zorgen.'
Inmiddels kan de blik van Feyenoord voorzichtig op komend seizoen. Daar is Van Persie al druk mee, erkende hij. 'Op de achtergrond vinden er gesprekken plaats met de directie. De meeste mensen hier gaan volgende week op vakantie, maar wij nog even niet. Wij gaan duidelijkheid creëren voor spelers. Ook voor de verhuurde spelers. Iedereen verdient het om te weten waar hij aan toe is.'
Gewilde Milambo
Milambo lijkt interesse te genieten uit de Premier League. Van Persie houdt de middenvelder echter liever binnenboord bij Feyenoord. 'Als je nu aan mij vraagt, wil ik graag dat Milambo blijft. Ik weet ook hoe het werkt. Het hangt van de club af, van hemzelf af. Ik weet niet hoe hij er in zit. Ik heb hem bewust met rust gelaten. We gaan zien hoe het nu verder gaat met Milambo.'
Bekijk hier waarom Van Persie kiest voor Hartman:
Keuze tussen keepers
Van Persie gaat ook een keuze maken tussen Timon Wellenreuther en Justin Bijlow, zodat een van de twee een hele zomer de tijd heeft om wat anders dan Feyenoord te vinden. 'Ik weet wat ik aan Justin heb, maar heb hetzelfde met Timon, die nu keept. Ik wacht niet tot de voorbereiding begint met duidelijkheid creëren. Dat is – als je kijkt naar hun status – normaal. Het zijn spelers die dit verdienen, die duidelijkheid. Het is belangrijk om te zeggen wie mijn nummer één is.'
Overbezet op linksback
'En dan die luxepositie', lachte Van Persie toen hem gevraagd werd naar zijn linksback. De afgelopen twee duels waren dat Hugo Bueno en Gijs Smal. Tegen RKC wordt het Quilindschy Hartman. 'We hebben drie goede linksbacks. Rekening houdend met meerdere dingen, kies ik woensdag voor Q. Je mag er iets van vinden, want het is niet gebruikelijk om zoveel te wisselen op één positie. Maar het is hoe het is. Daarmee proberen wij er het beste van te maken. Ik probeer open en eerlijk naar de spelers te zijn, waarom wie speelt. Q ligt nog een jaar vast, dus we gaan er van uit dat hij hier voorlopig nog is. Q is een speler van ons. Morgen krijgt hij zijn kans weer, ook een mooi moment.'






