Van Persie ergert zich aan houding Feyenoord: 'Dat is de basis'

9Reacties

Robin van Persie zag zijn ploeg het seizoen afsluiten met een verliespartij bij SC Heerenveen. De Feyenoord-trainer laakte de houding van zijn spelers in Friesland.

© Pro Shots

Van Persie ergert zich aan houding Feyenoord: 'Dat is de basis'

Allereerst vond Van Persie na afloop bij ESPN dat de uitslag op de laatste speelronde geen recht doet aan het seizoen van de Rotterdammers. 'Dit reflecteert de afgelopen maanden niet. Ons spel, de houding op het veld, we waren heel slap in de duels. We wonnen de tweede ballen niet en dan is het ook niet lekker dat je de goal zo vroeg tegen krijgt.'

Er stond niets meer op het spel voor Feyenoord, maar Van Persie benadrukte in de kleedkamer dat het resultaat altijd belangrijk is. 'Het ergert me dat de ploeg dat niet uitstraalde. Los van het tactische plan is de basis duels winnen en heel hard werken. Daar begint het spelen van een goede wedstrijd bij. We hebben terecht verloren.'

Van Persie werd ook nog gevraagd naar het kampioenschap van PSV. De Eindhovenaren hielden Ajax uiteindelijk op één punt achterstand. 'De ploeg met de meeste punten is de terechte kampioen. PSV heeft net als alle teams een mindere fase gehad, maar het is uiteindelijk net genoeg gebleken.'