Van Persie: 'Tweede worden zou hoogtepunt in carrière zijn'

70Reacties

Definitief is het nog niet, maar Robin van Persie beschouwt tweede worden met Feyenoord als zijn grootste trainersprestatie tot nu toe. Op de persconferentie ging de trainer van Feyenoord ook in op het akkefietje tussen Jeremiah St. Juste en een dokter.

© Pro Shots

Van Persie: 'Tweede worden zou hoogtepunt in carrière zijn'

Feyenoord kan zich zondag tegen AZ definitief verzekeren van de tweede plaats in de Eredivisie, die recht geeft op deelname aan de Champions League. Het verschil met nummer drie NEC is vijf punten, met nog twee duels te gaan. 'Mijn hoogtepunt als trainer? Absoluut, dat zou dat zeker zijn. De ambitie was om kampioen te worden, maar uiteindelijk is het fantastisch als we wel de Champions League halen. Als je alles meeneemt, zou dat goed voelen, maar daarvoor moeten we nog een belangrijke stap zetten', zei Van Persie. Feyenoord sluit het seizoen volgende week af uit bij PEC Zwolle.

Van Persie kreeg op de persconferentie niet alleen vragen over de wedstrijd van zondag, maar ook over een handgemeen tussen St. Juste en een dokter van Feyenoord. In het uitduel met Fortuna Sittard greep de verdediger het lid van de medische staf, met als doel om hem van het veld te verwijderen.

'Ik heb met beide personen gesproken, ook apart. Ze zaten er allebei positief in', reageerde Van Persie vrijdag. 'Ik snap dat het er voor de beeldvorming er niet lekker uitzag, maar ze hadden allebei de beste intenties en in hun emoties maakten ze hun keuzes. Ik vraag beleving van al mijn spelers, maar er zijn grenzen. Het is menselijk en we hebben het nu een plekje gegeven. We gaan vol goede moed weer vooruit.'