Van Nistelrooij verliest weer in Premier League richting moordend schema

7Reacties

Leicester City heeft onder Ruud van Nistelrooij weer verloren in de Premier League. Donderdagavond ging het mis op bezoek bij West Ham United. Leicester heeft nu vijf duels op rij verloren, de statistieken van Van Nistelrooij worden pijnlijker en pijnlijker.

© Pro Shots

Van Nistelrooij verliest weer in Premier League richting moordend schema

De Nederlandse coach heeft zestien wedstrijden van Leicester gecoacht, daarin werd liefst twaalf keer verloren. West Ham had donderdag de beste kansen in eigen huis en verzekerde zichzelf al in de eerste helft van een positief resultaat.

Tomás Soucek schoot van dichtbij raak na een rommelige situatie voor het doel van keeper Mads Hermansen, vlak voor rust deed Jannik Vestergaard zijn eigen Leicester pijn met een eigen doelpunt. Jarrod Bowen schoot van dichtbij door de benen van de lange verdediger, via zijn been belandde de bal over de doellijn.

In de tweede helft kon Leicester het niet rechtzetten, waardoor er opnieuw niet geprofiteerd wordt aan de onderkant van de Premier League. Wolverhampton Wanderers, de club die vijf punten boven Leicester in veilige haven ligt, verloor immers eerder in de speelronde. Voor Leicester wacht nu een zeer pittig schema, met Chelsea, Manchester United, Manchester City, Newcastle United, Brighton & Hove Albion en Liverpool als eerstvolgende tegenstanders.