'Van Hanegem moet opstappen bij FC Utrecht'
Willem van Hanegem keert maandag gezond en wel terug op het trainingsveld van FC Utrecht, de ploeg waar hij een week ontbrak vanwege een griep. Een ziekte die mede was veroorzaakt door stress na het ontslag van vier assistent-trainers. Als het aan de bezoekers van VI.nl ligt, dan was de coach niet teruggekeerd.
© Pro Shots

Op de vraag Kan Willem van Hanegem in jouw ogen trainer van FC Utrecht blijven? antwoordde 59 procent van de 16.964 bezoekers die een stem uitbrachten met Nee. Van 41 procent mag de trainer doorgaan met zijn werkzaamheden bij de Eredivisionist.
Met instemming van Van Hanegem ontsloeg de leiding van FC Utrecht onlangs vier assistent-trainers: David Nascimento, John van Loen, Rob Druppers en Maarten Arts. Enkele dagen later meldde Van Hanegem zich ziek. Sindsdien pakte Utrecht zeven punten uit drie duels en kreeg De Kromme een flinke hoeveelheid kritiek over zijn rol in het ontslag.
'Uit alle kritiek van die kleine groep mensen, putte ik wel de extra motivatie om vandaag weer aan de slag te gaan bij FC Utrecht', schrijft Van Hanegem maandag in zijn column in het Algemeen Dagblad. 'We gaan er tegenaan om van FC Utrecht een aantrekkelijk spelende én winnende ploeg te maken. Ik heb er zin in.'
'Ik was er zaterdag al. Het was erg gezellig en ik kreeg het gevoel dat iedereen blij was dat ik er weer was. Daar mogen anderen dan weer van alles over beweren, ik weet dat het goed zit. Dat zag je zondagmiddag ook aan het spel en de uitslag, geloof ik', wijst hij naar de 2-0 zege op Heracles Almelo.









