Van Duinen is amateur af: spits maakt seizoen af bij Excelsior
Mike van Duinen heeft een definitief contract te pakken bij Excelsior. De spits maakte begin dit seizoen op amateurbasis furore bij de Eredivisionist. Nu zijn beide partijen tot overeenstemming gekomen om het seizoen samen af te maken.
© Pro Shots

Het contract van Van Duinen liep in de zomer af en zou eigenlijk vertrekken. Hij bleef in de voorbereiding echter nog meetrainen om zijn conditie op peil te houden. Vervolgens verscheen hij in de eerste wedstrijd van het seizoen (tegen NEC, 5-0 verlies) toch weer in de basis bij de Rotterdammers. Tegen FC Twente werd hij als invaller zelfs nog de held door de winnende goal binnen te werken. En dat alles zonder contract.
Nu blijft hij dus tot het einde van deze voetbaljaargang bij Excelsior. Directeur Daan Bovenberg legt uit waarom aanvankelijk het plan was om Van Duinen te laten gaan. Er waren al drie spitsen in de selectie en er was financieel geen ruimte in de selectie voor vier spelers op één positie. Bovendien wil de club bewust ruimte houden voor de ontwikkeling van jonge spelers. 'Vanuit dat perspectief lag een nieuwe overeenkomst voor Mike in eerste instantie dus niet voor de hand.'
Maar: 'trainer Ruben den Uil is vanaf de start van de voorbereiding heel blij geweest met de rol die Mike in de groep vervult. Mike loopt elke dag voorop op de training. Hij corrigeert jonge spelers en probeert over te brengen wat het betekent om prof te zijn en elke dag beter te willen worden. Voor Ruben is hij een natuurlijke brug tussen de technische staf en de spelersgroep. Daarmee heeft hij de afgelopen periode duidelijk gemaakt waar zijn toegevoegde waarde voor ons ligt en daar verdient Mike zelf alle complimenten voor.'






