Van Dijk: 'Misschien missen we Ryan Gravenberch wel'
Virgil van Dijk denkt dat het zeker helpt als Ryan Gravenberch weer terugkeert bij Liverpool. Zonder de controleur gingen The Reds na penalty's onderuit in het Community Shield en vrijdagavond incasseerden ze opnieuw twee tegengoals.
© Pro Shots

'Misschien missen we Ryan toch wel op de 6-positie', dacht Van Dijk na het duel met Bournemouth. Gravenberch was vorige week afwezig vanwege zijn kersverse vaderschap en was voor de Premier League-start geschorst. Daarin kreeg Liverpool opnieuw twee goals tegen.
'De ruimtes werden groter en we hadden balverlies op verkeerde plekken', analyseerde Van Dijk over de fase waarin Liverpool een 2-0 voorsprong weggaf. 'En Bournemouth geeft nooit op. Vorig jaar stonden we met 3-0 voor in de rust, maar ook toen bleven ze gaan. Twee goals uit een counter, waarbij we de bal te makkelijk verliezen.'
Maar uiteindelijk werd er gewonnen. 'Op een emotionele avond', zei Van Dijk over onder meer het eerbetoon aan Diogo Jota. Mohamed Salah was na het duel in tranen. 'Voor hem was het ook een emotionele avond en het wordt sowieso een emotioneel weekend met alles wat er nog staat te gebeuren. Het is wel mooi dat Mo wéér scoort in de openingswedstrijd van de Premier League.'








