Van Dijk geniet van scoren in de Euroborg en gaat met goed gevoel op vakantie
Virgil van Dijk was na afloop van het door het Nederlands elftal gewonnen duel met Malta (8-0) in de WK-kwalificatie blij met zijn goal in de Euroborg. De Oranje-captain had na afloop mooie woorden over voor Memphis Depay en mag nu vakantie gaan vieren.
© Pro Shots

'Ik heb wel veel wedstrijden gespeeld', zo begon Van Dijk bij de NOS. De mandekker speelde dit seizoen 59 officiële wedstrijden voor Liverpool en Oranje samen en heeft nu vakantie. 'Het is nu tijd voor wat rust, dan beginnen we alweer over vier weken.'
Met twee zeges in de WK-kwalificatie kan Van Dijk ook met een extra goed gevoel op vakantie gaan. De ontwikkeling binnen de selectie van het Nederlands elftal doet hem goed. 'Ik denk dat we al langere tijd een goede groep hebben. We hebben nog een lange weg te gaan naar het WK, maar dit is een goed begin.'
Van Dijk was zelf goed voor de derde Oranje-treffer. Het was alweer zijn tiende in dienst van Nederland. Ergens had Van Dijk al een klein voorgevoel. 'Ik zei het gisteren nog in de behandelruimte dat het even geleden is dat ik heb gescoord, en dat dat dan hier is, is ook echt leuk.' De laatste goal die Van Dijk maakte voor Oranje was ook precies een jaar geleden, in de uitzwaaiwedstrijd van Oranje tegen IJsland voor het EK.
Tot slot had Van Dijk nog complimenten voor Memphis, die twee keer scoorde en daardoor Robin van Persie evenaarde als all-time topscorer van Oranje. 'Hij speelt een hele grote rol, ik ben heel blij voor hem. Als je ziet wat voor hard werk hij erin stop. Hij is een hele belangrijke schakel voor ons. Op naar meer goals en nog meer wedstrijden voor hem, hij kan belangrijk zijn voor ons en moet zo doorgaan.'






