Van der Wiel en Ajax bijna rond over contractverlenging
Gregory van der Wiel ondertekent een dezer dagen een nieuw contract met Ajax. De verdediger en de Amsterdamse club hebben donderdag in hoofdlijnen een akkoord bereikt.
© Pro Shots

De huidige verbintenis van Van der Wiel loopt tot medio 2011. De twintigjarige verdediger laat de keuze aan Ajax of het nieuwe contract twee of drie jaar extra krijgt.
'Ajax is voor mij dé club', zegt Van der Wiel in De Telegraaf. 'Hier wil ik voorlopig nog zo lang mogelijk blijven, want dat is goed voor mijn ontwikkeling. Op mijn leeftijd is het belangrijk om veel te spelen en onder deze trainer krijg ik die kans. Het voelt heerlijk, ik heb het naar mijn zin in de ArenA en vind mezelf veel te jong om nu al naar een andere club te gaan.'
Ajax-trainer Marco van Basten heeft vertrouwen in Van der Wiel. 'Hj is snel, sterk en opbouwend goed, kortom, heeft alles in zich om een goede, moderne verdediger te worden.'








