Van der Leegte: 'Ik dacht: Als we hiervan verliezen...'
Tommie van der Leegte was na afloop van de 2-1 overwinning van NAC Breda op PSV kritisch over het spel van zijn voormalige Eindhovense collega's. Toch voorspelt de 31-jarige middenvelder dat PSV aan het einde van de rit weer de schaal mag optillen.
© Pro Shots

'PSV speelde als een kampioen onwaardig', vertelde Van der Leegte aan de Volkskrant. 'Ik wil geen namen noemen, maar ik stond echt versteld van het niveau van sommige PSV-spelers. Ik dacht: Als we hiervan verliezen...' PSV is desalniettemin de voornaamste titelkandidaat, 'hoe slecht ik ze ook vond', meent Van der Leegte.
Zijn overgang van PSV naar NAC deze zomer heeft de Brabander goed gedaan. Bij de landskampioen kwam Van der Leegte vorig seizoen in de Eredivisie slechts tot twee invalbeurten van twaalf en elf minuten. Nu staat hij al op vijf optredens in zes wedstrijden.
'Bij PSV was ik achtste keuze op het middenveld en dacht ik eraan te stoppen met voetballen. Hier heb ik het plezier hervonden. Misschien is NAC ook wel mijn niveau', analyseerde de realistische linkspoot.









