Van Bommel: 'Zo gaat het niet langer'
'Zoals het nu gaat, kan het niet langer', reageerde Mark van Bommel na de onverwachte thuisnederlaag die Bayern München woensdag incasseerde tegen Hannover 96 (0-1). Het was pas de tweede keer dat Der Rekordmeister in de Allianz Arena onderuitging in de Bundesliga.
© Pro Shots

'Het toonde maar weer eens aan dat we dit seizoen veel problemen hebben met defensief ingestelde tegenstanders', begon coach Felix Magath zijn verklaring. 'We hebben te weinig druk gezet. De ploeg was ook niet in topconditie. Zo waren Claudio Pizarro en Roy Makaay verzwakt door een griepvirus. Ik had pas 's middags besloten dat ze konden meespelen.'
Door de nederlaag tegen Hannover zakte Bayern naar de vijfde plaats in de Bundesliga, al is de achterstand van zes punten op koploper Werder Bremen nog te overzien. 'Er is nog niets verloren', oordeelde Mark van Bommel. 'Maar zoals het nu gaat, kan het niet langer. We moeten zo snel mogelijk gaan pieken en vier, vijf wedstrijden op rij gaan winnen. In de tweede helft misten wij wat geluk, maar buiten dat kunnen wij veel beter voetballen.'
Daniel Van Buyten had een simpele verklaring voor de nederlaag: 'De spelers van Hannover waren gemotiveerder, Bayern toonde te weinig. We moeten meer laten zien op het veld.'





