Van Basten: 'Kijken wat we hieruit kunnen leren'
Van het vooraf gepredikte positiespel kwam te weinig terecht, zo verklaarde Ajax-coach Marco van Basten na de 2-1 nederlaag bij Aston Villa in de eerste wedstrijd van de groepsfase van het UEFA Cup-toernooi.
© Pro Shots

Over het spel in de eerste 45 minuten had Van Basten minder reden tot klagen. 'De intentie was goed. Maar in de tweede helft hebben we te weinig voetbal gezocht. Dat is een kwalijke zaak', zei de Ajax-coach voor de camera's van RTL. 'Te makkelijk de lange bal gekozen, te veel op z'n Engels gespeeld. Daarmee maak je de tegenstander alleen maar beter.'
'Een nederlaag tegen Aston Villa is geen schande, wel jammer. In de eerste helft hadden we bij vlagen controle. Dat hebben we niet kunnen uitbouwen. We moeten kijken wat we hieruit hebben geleerd.'





