Uitgevallen Di María is blij met rentree en neemt zorgen over zware blessure weg
Ángel Di María maakte zaterdag zijn rentree voor Rosario Central, waarin hij een doelpunt maakte, maar ook per brancard van het veld werd gedragen. Na afloop stelde hij iedereen gerust.
© Pro Shots

Di María dacht als matchwinner van het veld te lopen, maar in de slotfase liep dat anders. Hij werd in de 89ste minuut per brancard van het veld gedragen en diep in blessuretijd maakte Godoy Cruz de gelijkmaker. 'Ik ben blij met mijn rentree en ben rustig. We hadden de mensen graag iets moois willen geven, maar helaas liep het anders', zei Di María na afloop van de wedstrijd.
Over zijn blessure was Di María duidelijk. Hij verliet het veld per brancard, maar stond daarna weer voor de camera. 'Ik kreeg een tik en heb nog wel een beetje pijn. Zulke dingen gebeuren nu eenmaal in de voetbalwereld. Je moet kalm blijven en nadenken over wat er nu gaat gebeuren.'
Chiqui Tapia, voorzitter van de Argentijnse voetbalbond, was bij de wedstrijd aanwezig en is blij dat Di María weer in Argentinië speelt. 'Dat is iets heel belangrijks. Om een speler te hebben die zo'n verschil heeft gemaakt voor ons nationale team, die de belangrijkste doelpunten heeft gemaakt in onze recente sportprestaties... Alle mensen genieten van hem. Dat hij er dan voor kiest om zijn carrière hier af te sluiten, is iets moois. Het tilt het Argentijnse voetbal naar een hoger niveau. Ik ben erg enthousiast, want ik weet wat het voor hem betekent. Ik heb hem gezegd dat hij er enorm van moet genieten.'





