Tweede zomeraanwinst voor Arsenal: Zubimendi alsnog naar de Premier League

4Reacties

Arsenal heeft de komst van Martín Zubimendi afgerond. De Spaanse middenvelder van Real Sociedad is de tweede zomerversterking voor de ploeg van manager Mikel Arteta, eerder kwam landgenoot Kepa Arrizabalaga over van Chelsea. Zubimendi tekent volgens Engelse media voor vijf jaar, Arsenal zelf meldt alleen dat het om een langlopende deal gaat.

© Pro Shots

Tweede zomeraanwinst voor Arsenal: Zubimendi alsnog naar de Premier League

Het was langer duidelijk dat Arsenal bezig was met de transfer van Zubimendi, die voor een vast bedrag van zestig miljoen euro was over te nemen van Real Sociedad. Door het vertrek van Jorginho naar Flamengo en het aflopende contract van Thomas Partey was er behoefte aan een nieuwe controleur op het middenveld.

Ondersteunend beeld bij het artikel© Pro Shots

Martín Zubimendi als speler van Real Sociedad.

Zubimendi leek vorig jaar op weg naar Liverpool, maar die transfer ging uiteindelijk niet door. Nu maakt de 26-jarige Bask alsnog de overstap naar de Premier League. Behalve Arteta treft de Spaanse international met doelman David Raya, Mikel Merino en de eerder genoemde Kepa nog drie landgenoten in Londen. Merino kwam vorig jaar al over van Sociedad.

'Toen ik eenmaal de beslissing had genomen om te vertrekken, richtte ik mijn blik op Arsenal, omdat ik denk dat hun speelstijl goed bij mij past', aldus de nieuwe nummer 36 van Arsenal. Zubimendi koos ervoor om bij Arsenal te starten met het rugnummer waarmee hij bij Sociedad debuteerde.

Spits
Arsenal wil na de komst van Zubimendi ook nog een spits aantrekken, waarbij met name Viktor Gyökeres en Benjamin Sesko worden genoemd als kandidaten. In de laatste maanden van het seizoen moest Arteta door de blessures van Kai Havertz en Gabriel Jesus improviseren in de punt van de aanval en speelde Merino regelmatig als spits.