Trotse Flick prijst De Jong na clash met Atlético: 'Weer heel erg goed'
Barcelona-trainer Hansi Flick houdt gemengde gevoelens over aan de spectaculaire bekerwedstrijd tegen Atlético Madrid. De Duitser zag in het heenduel van de halve finale van de Copa del Rey zijn ploeg na een comeback alsnog in de slotfase een voorsprong uit handen geven.
© Pro Shots

Flick zag Atlético al binnen zes minuten op een 0-2 voorsprong komen. Nog voor rust knokte Barça zich met Frenkie de Jong in de basis naar een 3-2 voorsprong. Uiteindelijk eindigde het duel in Barcelona met 4-4. 'We speelden 75 minuten lang erg goed', aldus Flick op de persconferentie. 'Nu moeten we in Madrid laten zien dat we kunnen winnen. We hebben vanavond alles gegeven en lieten zien dat we niet opgaven bij het begin van de wedstrijd.'
'Ik ben trots op wat de mannen vanavond hebben laten zien, maar we moeten het nog wel hebben over de tegengoals. We zijn een jong team dat heeft laten zien dat het beter kan en dat ook zal doen. We zijn nu vooral teleurgesteld over het resultaat, maar de wedstrijd die we hebben gespeeld was fantastisch', verklaarde de Duitse trainer.
Frenkie de Jong
Flick lichtte een aantal spelers uit na de volgens Spaanse media 'epische halve finale'. 'Balde heeft zich dit seizoen enorm verbeterd. Íñigo en Cubarsí waren ongelooflijk. Pedri uiteraard ook. En Frenkie, hij was ook weer heel erg goed. Ze laten momenteel het beste van zichzelf zien voor Barça. Laten we Raphinha en Lamine ook niet vergeten. We moeten deze weg blijven vervolgen.'
De Jong hoopt dat Barcelona een les heeft geleerd na de afgelopen twee ontmoetingen met Atlético. 'We speelden buiten de eerste tien en laatste tien minuten erg goed, maar tegen een topclub als Atlético moet je negentig minuten bij de les zijn. Dit is niet de eerste keer dat ons dit overkomt', aldus de Nederlander in gesprek met Sporty TV, verwijzend naar de late thuisnederlaag tegen Atlético (1-2) in december. 'Ik hoop dat we ervan leren. Ik ben niet nerveus voor de return in Madrid, maar we weten dat Atlético thuis vaak nog sterker is met hun fans. We kijken ernaar uit.'
Simeone
Atlético Madrid-trainer Diego Simeone was net als Flick vooral trots op het optreden van zijn ploeg. 'Los van een aantal momenten in de wedstrijden hebben we laten zien hoe competitief we zijn', aldus de Argentijn. 'Het is niet eenvoudig om tegen dit Barcelona van een 4-2 achterstand nog terug te komen. Het is momenteel bijna onmogelijk om Barça van scoren te houden. Met 4-4 sloten we de avond toch nog op een manier af die onze fans gelukkig zal maken. Er is nu nog een lange weg te gaan tot de return op 2 april.'






