Trots overheerst bij FC Groningen na mislopen finale: 'Complimenten voor Ajax'
Bij FC Groningen overheerst na het mislopen van Europees voetbal vooral de trots over het hele seizoen. Dick Lukkien vond zijn ploeg onherkenbaar, maar gaf Ajax de complimenten. 'Komend seizoen gaan we weer aan iets moois bouwen.'
© Pro Shots

'Ik heb een onherkenbaar Groningen gezien', begon Lukkien na afloop van het verloren duel met Ajax tegenover ESPN. De voorspellingen van de trainer kwamen niet uit. 'Ik wist dat Ajax goede spelers had en dacht dat ze misschien met een sikkeneurig gevoel zouden spelen, maar daar heb ik weinig van gezien. We werden in de eerste helft weggeblazen. Complimenten voor Ajax.'
'We kunnen beter en zijn sportmannen die hiervan balen, maar we komen van ver', vervolgde Lukkien, waarna het realisme al snel de overhand kreeg. 'We zijn met z’n allen iets aan het opbouwen. We hebben het dit seizoen goed gedaan, dus daarvoor verdienen de jongens complimenten.'
Lukkien heeft er vertrouwen in dat FC Groningen ook komend seizoen weer een sterke selectie op de been brengt. 'Ik heb vertrouwen in de technisch directeur en de scouting en ben ervan overtuigd dat we volgend seizoen weer een mooie ploeg hebben', aldus de trainer, die nu eerst vakantie gaat vieren. 'We gaan weer aan iets moois bouwen, absoluut.'
Marco Rente
'Ik vond Ajax sterk vandaag, maar ik wil het niet te veel over de wedstrijd hebben', nam Rente tijdens het interview bij ESPN zelf de regie in handen. 'Ik wil vooral de supporters en staf bedanken voor dit seizoen. We hebben een mooi jaar gedraaid, waarin we grotendeels goed voetbal hebben laten zien. Daar kunnen we trots op zijn. Het laat zien wat voor vriendengroep we zijn en het is een groot plezier om voor deze club te spelen.'
Rente weet als geen ander hoe ver FC Groningen is gekomen. 'Het had een mooie afsluiting kunnen zijn van drie jaar waarin je van de middenmoot van de Keuken Kampioen Divisie richting Europees voetbal gaat. Maar dat is helaas niet gelukt. We hadden meer verwacht, maar soms zit het er gewoon niet in', besloot hij.







