Timber reageert op aanvoerderskwestie: 'Niet vanuit mij gegaan'

Update: 7 augustus 2025 om 07:55
45Reacties

Quinten Timber speelde woensdagavond een belangrijke rol in de zege van Feyenoord op Fenerbahçe in de derde voorronde van de Champions League. De middenvelder opende de score in De Kuip. Na afloop biechtte hij op dat hij nog wel wat kan leren van nieuwe ploeggenoot Sem Steijn.

© Pro Shots

Timber reageert op aanvoerderskwestie: 'Niet vanuit mij gegaan'

Timber beloonde een uitstekende eerste helft van Feyenoord met de openingstreffer. 'Ik heb hem nog niet terggezien, maar het was een goede goal volgens mij', vertelde de middenvelder bij Ziggo Sport. 'Ik heb het team kunnen helpen, daar ben ik blij mee. Ja, het is een lekker goaltje. Ik zei laatst nog tegen Sem dat ik vooral mooie goals maak. Hij is ook goed in simpele goals maken. Ik moet daarin een beetje op hem gaan letten. Maar het maakt niet uit. Een goal is een goal.'

In de tweede helft kregen de Rotterdammers het lastiger en werd Fenerbahçe steeds sterker. 'Ik voelde in het veld ook dat we er niet uitkwamen. Zij hadden meer de bal. Dat gebeurt vaker dat een tegenstander een moment net beter is. Maar nu was het de hele tweede helft. Wij kwamen er niet uit, maar we hebben wel goed gestreden als team. We hebben ook een nieuwe centrale verdediger die er gisteren bij is gekomen. Dat is ook niet makkelijk voor hem, in een nieuw centraal duo. De eerste helft was heel goed. Nu moeten we analyseren wat beter kan. Volgende week moeten we er weer staan.'

Geen aanvoerder meer
Voor de wedstrijd baarde Van Persie opzien door Steijn te benoemen als aanvoerder. Daarmee pakte hij de band af van Timber. 'Dat is niet vanuit mezelf gegaan. Het is aan de trainer om dat te vertellen. Ik heb hem met veel trots gedragen. Maar ik heb er ook vertrouwen in dat Sem het fantastisch gaat doen. Hij is een fantastische jongen. Hij heeft de steun van het team ook daarin. Ik zal altijd honderd procent geven. Dat heb je vandaag ook gezien. Ik draag dit logo altijd met trots. '

Of de middenvelder stiekem toch niet een beetje baalt? 'Ik heb de band met trots gedragen, en het zou mooi zijn als het nog zo was. Maar ik ben vooral dankbaar dat ik het Feyenoord-logo kan dragen.' En woorden zeggen niet zoveel, volgens Timber. 'Het is vooral wat je op het veld ziet.'