Timber: 'PSV is een rivaal van Ajax, dus ik moest hier winnen'
Jurriën Timber is blij dat Arsenal met nog een wedstrijd te gaan al zo goed als zeker is van de volgende ronde van de Champions League. Hij maakte tegen PSV het openingsdoelpunt in Eindhoven en dat had extra lading, omdat hij een verleden bij Ajax heeft.
© Pro Shots

PSV kon tot het openingsdoelpunt aardig meekomen, maar uiteindelijk ging de ploeg van Peter Bosz met liefst 1-7 onderuit. 'Een geweldige prestatie van het team. Ik ben trots op de jongens. We hebben vandaag in de Champions League weer laten zien dat we tot veel in staat zijn', zei Timber na afloop van de wedstrijd. Uitgerekend de oud-speler van Ajax maakte in Eindhoven het openingsdoelpunt. 'Het was een geweldige voorzet en een goede kopbal. Het is mooi om de score te openen. PSV is een rivaal van Ajax, dus ik moest hier winnen.'
Klik op de tekst om de beelden te bekijken.
'We hadden de drive en waren hongerig', zei Declan Rice na afloop. 'We hebben het hele seizoen zo gespeeld. Toen ze terugkwamen en 1-3 maakten, hadden we achterover kunnen leunen. Maar we hebben doorgezet en dat zag je aan de doelpunten die we in de tweede helft maakten. Dit is een geweldige prestatie. We spelen thuis nog, er is nog niets gespeeld. We zullen zien wat er gebeurt.'
Martin Ødegaard, goed voor twee goals, was vanzelfsprekend ook blij met de uitslag. 'Ongeloofllijk. We hadden zoveel zelfvertrouwen en waren er echt klaar voor. Dat we zo'n prestatie hebben neergezet, daar moeten we van genieten. Zeker na de afgelopen wedstrijden hadden we een prestatie als deze nodig.'






