Ticketspeurtocht Telstar leidt tot knullige valpartij in het zicht van haven

7Reacties

Telstar kruist donderdagavond de degens met Willem II, op de drempel van de Eredivisie. Een zinderende clash en dus bedacht de club een speurtocht voor de fans zonder kaartje om er toch bij te kunnen zijn. Het leidde misschien wel tot de allerpijnlijkste valpartij ooit.

© Telstar

Ticketspeurtocht Telstar leidt tot knullige valpartij in het zicht van haven

In de rubriek 'In de Kantlijn' verzamelt de redactie van VI.nl de laatste opmerkelijke voetbalberichten. Rare, leuke of opvallende quotes, enorme blunders, schitterende doelpunten of nieuws met een knipoog vind je hieronder. Veel plezier!

Voor Telstar kan het een historische promotie betekenen. Sinds 1978 kwam de ploeg uit Velsen-Zuid niet meer uit op het hoogste niveau van Nederland. Daar móét je dus bij zijn, als supporter van de club. Grote kans namelijk dat je dat nog niet eerder hebt meegemaakt. En: Telstar bood de supporters deze kans dan ook. Ergens plaatsten ze een mandje met daarin een voucher om de finale alsnog live mee te kunnen maken.

Een foto van het mandje werd verspreid over sociale media en supporters vlogen op van hun stoel. Die móésten ze hebben. Het leidde tot een speurtocht en een verhitte strijd om wie er als eerste bij de mand was. Eén fan was er bijna. De carrousel waar het mandje stond was al in zicht en toen ging het hopeloos mis. In volle sprint struikelde hij, wat leidde tot een smak op het grasveld. Liggend op de grond moest hij toekijken hoe een andere fan er met het ticket vandoor ging. Wát een pech. Zat je bijna in het stadion en vervolgens moet je de pot ineens toch op televisie kijken...

Misschien krijgt de ongelukkige fan nog een kans. De finale tegen Willem II is een tweeluik, waarvan de return zondag gepland staat. Wie weet kan de pechvogel er in Tilburg wél bij zijn en is hij dan ook nog eens bij het exacte moment dat zijn club promoveert naar de Eredivisie.