Ter Stegen komt met statement na afnemen aanvoerdersband Barça
Marc-André ter Stegen heeft een statement gemaakt nadat Barcelona zijn aanvoerdersband afgenomen heeft. De Duitse doelman geeft aan een zware periode achter de rug te hebben. Daarnaast vertelde de routinier op zoek te zijn naar een oplossing met de club voor de onderlinge spanningen tussen beide partijen.
© Pro Shots

'De afgelopen maanden waren zwaar voor me, zowel fysiek als persoonlijk', schreef Ter Stegen via zijn sociale kanalen. Maandenlang stond hij aan de kant met een zware blessure, waarna hij in conflict raakte met Barça. De club gaf aan vanwege disciplinaire redenen de doelman captain af te hebben gemaakt. 'Mijn prioriteit is altijd geweest om terug te keren naar het veld en het team te helpen.'
'De beslissing om een operatie te ondergaan werd genomen in overleg met medische professionals en goedgekeurd door de club, met als doel mijn carrière op de lange termijn veilig te stellen', legde Ter Stegen uit.
De Duitser hekelt de berichtgeving rondom zijn persoon. 'Er is veel ongegronde speculatie geweest. Ik wil duidelijk maken dat alle ondertekeningen en verlengingen vóór mijn operatie waren voltooid. Het is oneerlijk om te suggereren dat mijn blessure is gebruikt om anderen te registreren.'
'Ik heb altijd met professionaliteit en respect gehandeld. Ik hou enorm van Barça, deze stad en de fans', vervolgde Ter Stegen. 'Mijn toewijding aan de club is absoluut. Ik ben bereid om met het management van de club samen te werken om deze situatie constructief op te lossen.'





