Ten Hag gaat voor vertrek Xhaka liggen: 'Laten geen spelers meer gaan'

17Reacties

Erik ten Hag is niet van plan Granit Xhaka te laten vertrekken. De Zwitserse middenvelder zou dolgraag naar Sunderland verkassen, maar daar komt volgens Ten Hag niks van terecht.

© Pro Shots

Ten Hag gaat voor vertrek Xhaka liggen: 'Laten geen spelers meer gaan'

Zaakwaarnemer José Noguerra Rodriguez deed een hele andere voorstelling van zaken tegenover Bild dinsdagochtend. 'We hadden toestemming gevraagd om met Sunderland te spreken. Leverkusen heeft hiermee ingestemd uit respect voor Granit. Nu is het aan de clubs.'

'De zaakwaarnemer kan alles zeggen', reageerde Ten Hag vanuit het trainingskamp van Leverkusen in Rio de Janeiro. 'Deze club heeft al drie belangrijke spelers verkocht. We laten geen spelers meer gaan. Dat kan niet. Dat zou de structuur en cultuur van de selectie verwaarlozen. Granit is duidelijk een leider. Hij tekende voor vijf jaar en zijn contract loopt nog drie jaar. Hij is te belangrijk voor ons om te laten gaan.'

Sunderland zou volgens Bild tien miljoen euro geboden hebben op Xhaka (32), Leverkusen zou minimaal het dubbele daarvan verlangen van de club die afgelopen seizoen naar de Premier League promoveerde.