Telstar voldoet na transfer aan Eredivisie-eisen

Update: 8 augustus 2025 om 17:03
8Reacties

Telstar heeft met Dylan Mertens (30) een achttiende contractspeler vastgelegd. De middenvelder, die in Nederland eerder al voor Telstar speelde en daarnaast ook het shirt van FC Volendam, TOP Oss en Koninklijke HFC droeg, tekent voor een jaar bij de nieuwe Eredivisie-club.

© Pro Shots

Telstar voldoet na transfer aan Eredivisie-eisen

Mertens draaide de afgelopen tijd een testperiode bij Telstar en daarin dwong hij een contract af. Hij speelde bijvoorbeeld mee in een oefenwedstrijd tegen Koninklijke HFC. Telstar heeft de optie om de deal met nog een jaar te verlengen. Mertens speelde in Nederland 58 wedstrijden in de Eerste Divisie, sinds 2020 was hij actief in het buitenland.

Zijn contract bij Fakel Voronezh uit Rusland liep afgelopen zomer af, waardoor hij zich als transfervrije speler bij Telstar meldt. Hij speelde afgelopen seizoen 33 wedstrijden, daarvoor was Mertens actief in Bulgarije bij Tsarsko Selo Sofia en Botev Plovdiv. Voor laatstgenoemde club speelde hij zelfs twee duels in de voorronde van de Conference League.

Met de komst van Mertens heeft Telstar een belangrijke licentie-eis van de Eredivisie gehaald. Een club op het hoogste niveau moet achttien spelers onder contract hebben staan, zoals eerder genoemd is Mertens de achttiende contractspeler voor Telstar. Een dag eerder tekende jeugdspeler Rojendro Oudsten een profcontract,

Zondag staat de club voor zijn eerste Eredivisie-wedstrijd in 47 jaar. Er wordt gespeeld tegen Ajax, in Amsterdam. Dit duel lijkt Mertens overigens niet te halen, de deadline voor het inschrijven van spelers richting de eerste speelronde is verstreken. Kort na het nieuws over Mertens maakte Telstar bekend dat ook Dion Malone dit seizoen in het wit zal spelen. De ex-speler van clubs als ADO Den Haag en NAC Breda sluit op amateurbasis aan en is wél speelgerechtigd tegen Ajax.