Telstar bakent territorium rond Correia af: 'Zullen hem niet zomaar laten gaan'
Anthony Correia moet uiteindelijk door de voordeur naar buiten bij Telstar, zo vindt Peter Hofstede. De 58-jarige technisch directeur is blij dat de promotiecoach ook dit seizoen nog aan het roer staat in Velsen-Zuid, ondanks interesse van andere clubs.
© Pro Shots

Na de onverwachte promotiestunt van Telstar waren er meerdere clubs die interesse hadden in Correia. Zoals bekend was een van die clubs Go Ahead Eagles, en dat vond Hofstede spannend, zo vertelde hij in gesprek met VI PRO. 'Anthony meldde keurig dat hij dat ging doen met Go Ahead Eagles. Hun technisch directeur Marc van Hintum zei dat ze een prachtig gesprek met Anthony hadden gehad. Maar gelukkig kozen ze voor Melvin Boel.'
En dus bleef Correia bij Telstar. Een opluchting voor Hofstede, die de coach prijst. 'Anthony kan heel goed omgaan met spelers. Hij begrijpt ze, voelt ze en is eerlijk tegen ze. Het is een soort natuurlijk gezag. Daarnaast heeft Anthony duidelijke ideeën over voetbal en weet dat motiverend op spelers over te brengen.'
Het contract van Correia loopt nog twee jaar door bij Telstar. Hofstede waarschuwt clubs die belangstelling hebben in de 43-jarige trainer. 'We zullen hem niet zomaar laten gaan. Telstar is nu nog voor een groot deel afhankelijk van Anthony. We zijn aan een traject begonnen, waarin we in ieder geval dit seizoen nog samen willen doorwerken. Het mooiste is nog het verhaal erachter. Anthony is hier jeugdspeler geweest, eerste-elftalspeler, assistent-trainer, nu hoofdtrainer. Dan moet je uiteindelijk door de voordeur naar buiten. Hopelijk na een mooie periode in de Eredivisie.'
Wil je meer weten over Correia, de start van Telstar in de Eredivisie en de selectiesamenstelling van de club? Lees dan de rest van het uitgebreide interview met technisch directeur Peter Hofstede hieronder op VI PRO.






