Telstar-aanvoerder heeft boodschap aan fans na ophef
Telstar-aanvoerder Mitch Apau heeft de fans opgeroepen om voortaan niet meer het veld te betreden na een wedstrijd. De supporters van de club uit Velsen-Zuid kwamen na de zege in de halve finale van de play-offs om promotie/degradatie op FC Den Bosch het veld op, waarna de boel escaleerde. Tegen Willem II wil Apau niet nogmaals dergelijke taferelen.
© Pro Shots

Na afloop van de wedstrijd tussen Telstar en FC Den Bosch volgde een pitch invasion in het 711 Stadion. Daar kregen de fans van beide clubs het met elkaar aan de stok, wat de feestvreugde bij Telstar overschaduwde. Donderdag volgt voor Telstar de eerste wedstrijd in de finale tegen Willem II. Apau sprak de fans vast toe.
'Beste supporters', begon de verdediger. 'Afgelopen vrijdag was een historische dag voor Telstar. Samen hebben we de finale van de play-offs gehaald. Een mooie prestatie die we graag samen met de spelers, staf en jullie hadden willen vieren, zoals we dit in de competitiewedstrijden ook altijd kunnen doen, samen. De pitch invasion leek misschien in eerste instantie leuk, maar die eindigt Telstar-onwaardig.'
'Wij hebben het samen vieren gemist. Er is ons wat ontnomen en dat voelt niet fijn, ondanks alle oproepen en inzet van alle partijen. Daarom deze oproep aan jullie. Laten we deze finale samen beleven zoals het hoort, als één club. Met trots, passie en respect voor iedereen. Maak er een feest van dat recht doet aan alles wat we dit seizoen hebben beleefd. En blijf op de tribunes. Tot donderdag.' De wedstrijd start om 20.00 uur. Zondag om 18.00 uur is de return in Tilburg.






