Teleurstelling bij Marseille: 'Hadden een ploeg om dit toernooi te winnen'

14Reacties

Olympique Marseille likte de wonden na de uitschakeling door Feyenoord. De Franse ploeg wees naar de eerste wedstrijd in Rotterdam om de Conference League-deceptie te verklaren.

© Pro Shots

Teleurstelling bij Marseille: 'Hadden een ploeg om dit toernooi te winnen'

In de ogen van trainer Jorge Sampaoli had Marseille de Europese exit ook aan zichzelf te wijten. 'Ik ben teleurgesteld, omdat we het verdienden te winnen en omdat we echt heel graag naar de finale wilden. Maar we hebben wederom geworsteld met het benutten van de kansen.'

Het geblesseerd uitvallen van spelmaker Dimitri Payet was een lelijke streep door de rekening geweest voor Sampaoli. 'De invallers hebben het geprobeerd. Maar om eerlijk te zijn heeft het uitvallen van Payet de wedstrijd erg veranderd. We moesten onze tactiek aanpassen.'

De noodzakelijke ingreep sorteerde geen effect. Keeper Steve Mandanda uitte direct na afloop zijn teleurstelling. 'We wilden tot het einde gaan in dit nieuwe toernooi. We hebben in de eerste wedstrijd gefaald en dat heeft ons de finale gekost. We wisten niet hoe we deze wedstrijd moesten aanpakken.'

Ook middenvelder Matteo Guendouzi wees naar het duel in De Kuip om de uitschakeling door Feyenoord te verklaren. 'De finale was ons doel. We hebben een selectie om dit toernooi te winnen. We hebben alles gegeven. Het is jammer, want we hebben de rekening betaald voor de fouten in de eerste wedstrijd..'