Tebas richt pijlen nu op wisselbeleid Ancelotti

5Reacties

De families Tebas en Ancelotti, allebei woonachtig in Madrid, zullen vermoedelijk ook dit jaar niet samen Kerstmis vieren. De Spaanse baas van LaLiga heeft opnieuw uitgehaald in zijn slepende vete met de Italiaanse trainer van Real Madrid.

© Pro Shots

Tebas richt pijlen nu op wisselbeleid Ancelotti

Ancelotti vindt dat zijn spelers te zwaar belast worden. Tebas betwist dat, nu met een nieuw argument: Ancelotti moet zijn wisselmogelijkheden maar beter benutten. 'Ach, dat ze twee keer in drie dagen moeten spelen, dat is voor Europa League-deelnemers al jaren zo. Als dat zo erg is, dan zouden alle NBA-spelers al dood neergevallen zijn', zo leidt de president van LaLiga zijn betoog in op een jaarlijkse conventie over sportwetgeving.

'En er zijn vijf wisselmogelijkheden. Dat is ingevoerd tijdens de coronacrisis, en zo gebleven. Maar wat heb je daaraan als je alle wissels in de 85ste minuut doorvoert? We moeten eens onderzoeken hoeveel spelers van Real Madrid meer dan zestig procent van alle speelminuten hebben gemaakt, en bij hoeveel dat percentage zelfs boven de tachtig ligt. Als we selecties van 25 spelers hebben, dan is dat ook bedoeld om te rouleren.'

Ancelotti was enkele weken geleden boos om de korte tijdsperiode tussen twee wedstrijden en dreigde zelfs om in het vervolg niet meer te spelen in zo'n geval.  'Dit is de laatste keer dat we een wedstrijd spelen met minder dan 72 uur rust. We hebben La Liga twee keer verzocht de wedstrijd te verplaatsen, maar er gebeurde niks. Dit is de laatste keer dat we dit accepteren.'