Teamgenoten Van den Bergh eerste dopingzondaars MLS

Praat mee!

Jon Conway en Jeff Parke valt de twijfelachtige eer ten deel de eerste voetballers te zijn in de Major League Soccer, die zijn betrapt op doping. De doelman en de verdediger werden door de Amerikaanse voetbalbond voor tien wedstrijden geschorst.

© Pro Shots

fallback image Teamgenoten Van den Bergh eerste dopingzondaars MLS

Conway en Parke hadden een vitaminesupplement tot zich genomen, zonder dat zij zich bewust waren van de verboden middelen die erin zaten. 'Dit is een trieste dag voor onze club en de fans', aldus Erik Stover, algemeen directeur van New York Red Bulls. 'We zijn erg teleurgesteld dat Jeff en Jon positief hebben getest.'

De langdurige schorsing voor het tweetal is een aderlating voor het team van de Nederlander Dave van den Bergh. Conway keepte dit seizoen alle wedstrijden in de MLS, terwijl Parke slechts één keer ontbrak in de defensie.

Video