Taylor: 'Het liefst wil je alles spelen, maar het is een keuze van de trainer'
Kenneth Taylor begon donderdagavond op de bank tijdens het duel in de Europa League tussen Eintracht Frankfurt en Ajax, maar als het aan hem had gelegen dan had hij gespeeld. De middenvelder van de Amsterdammers schikte zich echter in de keuze van Francesco Farioli en greep terug naar het eerdere rouleren, dat wel succesvol uitpakte.
© Pro Shots

'Tuurlijk, je gaat hierheen om te winnen en door te gaan. Als je verliest is dat niet lekker, nee. Frankfurt is een goede ploeg', zo begon Taylor na afloop van het verloren duel voor de camera's van Ziggo Sport. De Oranje-international zag dat Farioli zijn opstelling op tien posities wijzigde ten opzichte van het heenduel in Amsterdam. 'Ik denk dat we dit seizoen veel gerouleerd hebben, we hebben vertrouwen in iedereen bij ons. Of jullie het hadden verwacht weet ik niet, maar wij hebben vertrouwen in al onze spelers.'
'Het liefst wil je altijd spelen, maar het is een keuze van de trainer', zo gaf Taylor eerlijk toe, waarna hij nog een keer benadrukte dat hij en zijn ploeggenoten vertrouwen hebben in iedereen van de Ajax-selectie. Zondag wacht met AZ een belangrijke wedstrijd in de Eredivisie.
'Dat is een hele belangrijke wedstrijd natuurlijk. Dan gaan we alles geven om te winnen', zo vervolgde Taylor, die er niets van wil weten dat het duel met de Alkmaarders al in het achterhoofd van de spelers zat. 'Je kan niet voorafgaand aan de wedstrijd zeggen dat je je focust op zondag. Wij willen alle wedstrijden winnen, dus deze ook. Er is vaker kritiek op geweest (op het rouleren, red.). Het heeft ons vaak een mooie uitslag opgeleverd. We vertrouwen elkaar blindelings.'
Berghuis
'We hebben alles geprobeerd met de jongens die beschikbaar waren, maar kwamen veel te kort tegen een goede ploeg. Dat is het verhaal. Je speelt in een samenstelling waarin zulke ploegen de onderlinge afstemming snel afstraffen. Ik weet niet waar het mis ging, maar zij waren in alles beter', zo luidde de duidelijke conclusie van Steven Berghuis.
Ook Berghuis stelt dat Ajax niet met zijn hoofd bij AZ zat. 'Maar vanaf nu wel. Op naar zondag, we moeten niet te negatief gaan doen. Het is niet goed, maar we hebben nog negen mooie wedstrijden in het verschiet. Daar gaan we voor', aldus de routinier, die denkt dat er over twee wedstrijden wel meer in had gezeten tegen Eintracht Frankfurt. 'Bij momenten misschien wel, maar het is ook gewoon een goede ploeg. Als we op ons best waren geweest dan had het misschien gekund.'
Alles over Ajax op VI PRO
Ajax is na een kansloos verlies tegen Eintracht Frankfurt klaar in de Europa League. In de Eredivisie leiden de Amsterdammers de dans. VI volgt het wel en wee van Ajax op de voet.
• Analyse: Francesco Farioli gokt en verliest.
• De rapportcijfers: veel onvoldoendes bij Ajax.
• Josip Sutalo maakt Ajax solide.
• Ajax in Cijfers: elftal 41 gaat kansloos onderuit.
• FC Bankzaken: 5,5 miljoen dramatisch resultaat voor een TD van Ajax.
• Alles over de Europa League-campagne van Ajax.
Alles lezen op VI PRO? Sluit direct een abonnement af en krijg een special cadeau.





