Taylor blikt terug op cruciaal moment: 'Ik vind het een penalty'

80Reacties

Kenneth Taylor baalt van de zwakke start en het puntenverlies van Ajax tegen FC Twente (0-0). De twintigjarige middenvelder blikt ook terug op zijn penaltymoment in de tweede helft.

© Pro Shots

Taylor blikt terug op cruciaal moment: 'Ik vind het een penalty'

'We beginnen gewoon dramatisch, zij schieten twee keer op de paal, daar komen wij gewoon goed weg. Dan krijg je die rode kaart, dan moet je vechtlust tonen, dat hebben we uiteindelijk denk ik wel gedaan', blikt Taylor in gesprek met ESPN terug op de remise in de Johan Cruijff Arena.

In de tweede helft waren de ogen op Taylor gericht, toen hij naar de grond ging in het zestienmetergebied van FC Twente na een sliding van Mees Hilgers. De Johan Cruijff Arena schreeuwde om een strafschop, maar arbiter Allard Lindhout legde de bal niet op de stip.

Taylor kon daar achteraf wel enig begrip voor opbrengen, toen hij de beelden had teruggezien. 'Ik weet niet precies meer of er contact was, maar ik viel volgens mij wel door hem. Het is inderdaad wel moeilijk te zien. Ik voelde contact. Hij nam mijn been mee, anders zou ik niet vallen. Het is de keuze van de scheidsrechter, maar voor mijn gevoel was het een penalty. Ik vind het zelf een penalty, maar als ik dit zo zie, is het misschien lastig om te zien.'