Taylor betuigt na Ajax-zege steun aan trainer Heitinga

Update: 26 oktober 2025 om 14:33
16Reacties

Delen van het Ajax-publiek eisten eerder deze week het hoofd van trainer John Heitinga, maar Ajax-aanvoerder Kenneth Taylor staat nog achter de geplaagde coach. Dat vertelde Taylor zondag na de zege bij FC Twente.

© Pro Shots

Taylor betuigt na Ajax-zege steun aan trainer Heitinga

De triomf in de Grolsch Veste had halverwege de wedstrijd nog zo onbereikbaar geleken: Twente was immers stukken beter dan de bezoekers, zag ook Taylor. 'In de eerste helft speelden we niet goed, in de tweede hebben we goed gereageerd. De overwinning hadden we wel nodig. We zijn boos op elkaar geworden, hebben elkaar op scherp gezet en maken drie snelle goals. Uiteindelijk winnen we dan, en dat is voor mij het belangrijkste.'

Na meer dan een half jaar gaat Taylor dus weer eens de bus in met een overwinning: Ajax had op 13 april voor het laatst een uitwedstrijd gewonnen, waarna het acht keer op rij niet meer lukte. Dat zorgde voor grote druk op Heitinga, maar Taylor vertelde bij ESPN dat de Ajax-selectie hun coach nog steunt. 'Wat we vandaag hebben laten zien, zegt wel iets over de steun voor de trainer.'

 

Video