Tarik Sektioui verliest arbitragezaak
Tarik Sektioui is er niet in geslaagd zijn gelijk te halen bij de arbitragecommissie van de KNVB. De aanvaller had gehoopt zijn 'naam te kunnen zuiveren'.
© Pro Shots

Sektioui had de zaak aangespannen nadat Willem II hem op non-actief had gesteld. Via de commissie probeerde hij zijn 'recht op arbeid' te claimen. Hetgeen niet lukte, want de arbitragecommissie oordeelde dat Willem II juridisch juist had gehandeld. Daarnaast had de Marokkaan gewoon zijn loon doorbetaald gekregen.
Voor Sektioui was het een principezaak, want hij speelt komend seizoen bij AZ. Bovendien was het seizoen al bijna afgelopen toen hij de zaak aanspande. Sektioui moet nu zelf de proceskosten betalen.
Willem II besloot begin april Sektioui op non-actief te stellen nadat de 26-jarige aanvaller in Voetbal International had uitgehaald naar coach André Wetzel, die hem eerder al uit de selectie had gezet.





