Talisman Schalk voorkomt depressie bij ADO: 'Kan niemand iets verwijten'

1Reacties

Bij ADO Den Haag waren de druiven vrijdagavond zuur. De club wil dolgraag promoveren, maar liep voor de tweede keer binnen een week averij op. Al was er ook realisme, na het gelijke spel bij Telstar (1-1).

© Pro Shots

Talisman Schalk voorkomt depressie bij ADO: 'Kan niemand iets verwijten'

Alex Schalk was vrijdag opnieuw de grote redder van ADO. Voor de derde keer in de laatste vier competitiewedstrijden zorgde hij voor het eerste ADO-doelpunt van de wedstrijd. Twee keer leverde het een gelijkmaker en gelijkspel op, een keer een overwinning. Die overwinning kwam er dit keer niet, hoewel de kleine aanvoerder knap raak kopte.

De routinier baalde als een stekker. 'Of mijn gezicht op onweer staat? Vanwege de teleurstelling, denk ik', vertelde hij aan ESPN. 'Omdat je zulke grote kansen mist vandaag. Maar ik kan mijn teamgenoten echt helemaal niets verwijten.'

'Ik heb vechtspirit gezien, de lust om hier drie punten te halen', vervolgde Schalk. Na het gelijke spel tegen Jong FC Utrecht (1-1) maandag, was ADO vastberaden zich te herstellen. 'En in de tweede helft hebben we uitstekende aanvallen gehad. Het is heel zuur dat je daarom niet met drie punten wegloopt.'

Trainer Darije Kalezic volgde zijn sterkhouder. 'Ik baal dat we uit al die kansen niet gescoord hebben. We hebben de wedstrijd gekanteld en hebben meer verdiend. De tweede helft vond ik ons ongelofelijk goed. Maar die achterstand… Als je een ding bij Telstar niet moet doen, is het op achterstand komen.'