Tadic legt uit waarom Brobbey bij Ajax had moeten blijven
Volgens Dusan Tadic maakt Brian Brobbey (19) een verkeerde keuze met het verlaten van Ajax. De Servische aanvoerder legt uit dat juist in Amsterdam de kans het grootst is om snel stappen te maken.
© Pro Shots

'Ik snap niet waarom hij vertrekt', vertelde Tadic aan het ANP na de Europa League-zege bij Lille (1-2). In dat duel zorgde Tadic uit een strafschop voor de 1-1. Brobbey maakte als invaller de 1-2 en trad daarmee in de voetsporen van voormalige supertalenten als Patrick Kluivert en Rafael van der Vaart.
Juist vanwege die status wordt een zomers transfervrij vertrek van Brobbey als pijnlijk ervaren in Amsterdam. Tadic zet zijn vraagtekens bij het besluit van de spits. 'Beter dan bij Ajax kan je het als talent niet hebben. Nergens in de hele wereld. Kijk naar Frenkie, Donny, Matthijs de Ligt en ook Sergiño Dest. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Neem Ryan Gravenberch nu weer en kijk hoe Rensch en Timber hier net tegen Lille speelden. Ze zijn nog zo jong maar krijgen een kans en pakken die. Als jonge jongen wil je toch eerst een paar jaar bij Ajax spelen. Daar leer je echt zoveel. En dan kan je altijd nog een keer weg, op een moment dat je er echt klaar voor bent.'








