Supportersvereniging Vitesse roept opnieuw om massale steun bij hoger beroep
De kans is groot dat Vitesse net als begin augustus massaal gesteund gaat worden buiten de rechtbank waar een belangrijke zaak dient. Na het intrekken van de proflicentie gaat Vitesse voor een allerlaatste strohalm.
© Pro Shots

In Utrecht probeerde Vitesse op 8 augustus zijn proflicentie terug te krijgen via een kort geding, maar dat verzoek werd afgewezen. Inmiddels is duidelijk geworden dat Vitesse een allerlaatste poging gaat doen om de proflicentie te behouden, via een spoedappèl.
Deze versnelde procedure wordt komende maandag op 1 september (14.00 uur) uitgevoerd, ditmaal bij het gerechtshof in Arnhem. Het wordt dan ook een thuiswedstrijd genoemd voor Vitesse, de supportersvereniging van de club hoopt dat er opnieuw veel supporters naar de rechtbank komen om steun te betuigen.
'We roepen alle supporters op om massaal mee te gaan naar het hoger beroep van Vitesse bij het gerechtshof in Arnhem. Toon de rechters wat Vitesse écht betekent. Laat onze stem horen: luid, duidelijk en onverzettelijk. Allemaal mee naar binnen kan niet, maar juist buiten zullen we laten zien hoe erg de club leeft onder de supporters', staat er in de oproep.
Daarbij wordt nadrukkelijk uitgelegd dat het meenemen van vuurwerk, (rook)fakkels of gezichtsbedekkende kleding de zitting kan belemmeren en dat dit dus niet is toegestaan. Het is nog niet bekend of het gerechtshof Arnhem-Leeuwarden komende maandag al uitspraak zal doen. Bij de eerdere procedure kwam het oordeel een dag na het kort geding.






