'Superslecht' Twente sprakeloos na blamage in Rotterdam

30Reacties

FC Twente leed zaterdag zijn derde nederlaag in het nog prille Eredivisie-seizoen. De toedracht maakte het nog pijnlijker: de Tukkers verloren tegen tien man van het nog puntloze Excelsior. De reacties in het Twentse kamp logen er niet om.

© Pro Shots

'Superslecht' Twente sprakeloos na blamage in Rotterdam

Aanvoerder Robin Pröpper was bij ESPN niet mild voor zichzelf en zijn ploeg. 'We maken slechte keuzes, dan geef je hen het geloof dat er wat te halen valt. Als je daar niet meedogenloos in bent, als je in die zin niet met zijn allen op één lijn zit, dan kun je deze wedstrijd verliezen. Dat is schandalig. Dit mag niet gebeuren, dat reken ik mezelf uiteraard ook aan. Het is ongelofelijk dat we niet winnen, na zolang met elf tegen tien.'

'Ik weet niet goed wat ik moet zeggen', begon een duidelijk aangeslagen Ricky van Wolfswinkel. 'Als spits sta je op het veld om te scoren. Daar word ik voor betaald, en veel ook. Ik heb acht schoten gehad, en er zat er geen eentje. Voor deze wedstrijd wil ik de verantwoordelijkheid wel pakken. Ik kom zoveel in de positie om te scoren, en dat lukt niet. Ik stel mezelf teleur, en mijn teamgenoten.'

Ook trainer Joseph Oosting keek bedrukt. 'Dit was zwaar ondermaats. Tegen tien man weet je dat je de bal snel moet laten gaan, dat je snel op voorsprong moet komen. Anders krijgen die tien alleen maar meer energie. Ik heb gezegd dat het gewoon superslecht was. De jongens weten dat zelf ook wel. Tegen een ondertal mag je hier in ieder geval niet verliezen. Dat gebeurt toch omdat we slecht verdedigen, en die gozer schiet de bal geweldig binnen.'