Sunderland-fans zijn het niet eens met vertrek Geertruida: 'Sign him up'
Lutsharel Geertruida vertrekt na dit seizoen weer bij Sunderland, al deden de supporters van de Engelsen zaterdag nog hun stinkende best om daar een stokje voor te steken. De huurling van RB Leipzig speelde een sterke wedstrijd tegen Manchester United.
© Pro Shots

Voor het weekend werd duidelijk dat Geertruida na dit seizoen zal vertrekken bij Sunderland. De club heeft besloten om de koopoptie in het contract van de Oranje-international niet te lichten, aldus bevestigden ingewijden aan VI. En dus zal hij na dit seizoen terugkeren naar Leipzig, al lijkt het onwaarschijnlijk dat hij daar ook zal blijven in de zomer.
Tegen Manchester United mocht hij het echter weer eens vanaf de aftrap laten zien bij The Black Cats en Geertruida deed het naar behoren. Van lokale krant Sunderland Echo kreeg hij een 8 voor zijn optreden. 'Hij heeft zijn terugkeer in de basiself meer dan verdiend. Solide in de eerste helft en met meer zelfvertrouwen in de tweede helft, waarbij hij constant opdook in gevaarlijke posities en met zijn zwakkere linkerbeen de paal raakte met een uitstekend schot. Echt een sterke prestatie.'
Richting het einde van het duel maakten de fanatieke supporters op The Roker End dan ook duidelijk hoe ze over de verdediger denken. Sign him up, zongen ze dolenthousiast. Ofwel: vastleggen die handel. Het valt te bezien of het clubbestuur daardoor nog op andere gedachten wordt gebracht. Voor Geertruida zou 23 miljoen euro betaald moeten worden.
'Hij kreeg nu de kans en hij deed het heel goed', vond manager Régis Le Bris na afloop. De Fransman had nog niet meegekregen dat Geertruida na het seizoen weer vertrekt. 'Dat wist ik niet. Op dit moment is hij in ieder geval nog speler van Sunderland en hij deed het heel goed vandaag. Dat was positief. We hebben nog twee wedstrijden te gaan en dan is hij nog bij ons. We zullen het zien. Het is nu nog een beetje vroeg om over volgend seizoen te praten.'





