Streuer benoemd tot erelid van FC Twente

3Reacties

FC Twente heeft Jan Steuer in het zonnetje gezet. De 75-jarige technisch directeur is zondag voor het duel met Sparta Rotterdam benoemd tot erelid van de Enschedese club. Steuer krijgt vanaf komende zomer een andere rol binnen FC Twente.

© Pro Shots

Streuer benoemd tot erelid van FC Twente

'FC Twente is Jan Streuer dankbaar dat hij zijn verantwoordelijkheid pakte op de momenten dat de club een beroep op hem deed', valt te lezen in het persbericht dat FC Twente zondag deelde. 'Met zijn ervaring, expertise en nuchterheid heeft Streuer afgelopen jaren een heel belangrijke rol vervuld in de sportieve comeback. Dat heeft geleid tot waar de club nu staat.'

Streuer was in het verleden speler van FC Twente. De linksbuiten speelde vijftig duels in het eerste. Na zijn voetballoopbaan vervulde hij bestuurlijke functies bij Vitesse en Shakhtar Donetsk, alvorens hij in 2020 als technisch directeur terugkeerde in Enschede. Onder zijn bewind keerde FC Twente terug in de subtop en werd er weer Europees voetbal gespeeld.

Komende zomer legt hij de functie van technisch directeur voor de tweede keer neer. Erik ten Hag neemt het stokje over. Hij liep de afgelopen maanden al mee met Streuer. Streuer blijft in de rol van senior scout actief bij de huidige nummer vijf van de Eredivisie.