Steijn trots op topjaar: '31 goals is krankzinnig voor een middenvelder'
Sem Steijn neemt in mineur afscheid van FC Twente. De aanvallende middenvelder maakte op bezoek bij AZ twee doelpunten, maar zag de Tukkers alsnog misgrijpen in de strijd om een Europees ticket. Nu kan de blik op Feyenoord, waar hij volgend seizoen speelt.
© Pro Shots

'Het was echt een waanzinnig seizoen', vertelde Steijn aan ESPN. De topscorer van de Eredivisie beseft dat hij iets unieks geflikt heeft. 'In totaal heb ik in alle competities 31 goals gemaakt. Dat is krankzinnig voor een middenvelder. Dat is genieten. Er wacht mij een mooie periode bij Feyenoord.'
'Daar heb ik zin in', vervolgde Steijn. ‘Dat heb ik dit seizoen afgedwongen. Dat is heel gaaf en ik ben er superblij mee dat het zo gaat’, legde hij uit. In Alkmaar was zijn eerste doelpunt een strafschop. 'Je voelt altijd wel wat spanning en bent opgelucht dat de bal er in gaat. Ik sta wel altijd met veel vertrouwen er achter. Ook vandaag was ik heel koelbloedig.'
Klik op de tekst om de video te zien
De tweede treffer legde hij zelf uit. 'Ik positioneer me overal in de zestien. Ik probeer de ruimtes te zoeken en te vinden. Ik hoop dat ik in Rotterdam ook zo bediend ga worden. We zullen zien hoe veel het er worden, maar dat ik goals ga maken is zeker.'
'Vandaag was het niet genoeg', besefte Steijn wel. FC Twente verloor de finale van de play-offs, hoewel het nog met 0-2 voor stond. 'Dat is zonde. In de rust kwamen we bij elkaar, wilden we er volle bak voor gaan. Maar dan is het niet genoeg.'






