Steijn baalt: 'We hadden het zo graag goed af willen sluiten'
Maurice Steijn baalt van de manier waarop het seizoen van Sparta Rotterdam is geëindigd. Lang deden de Rotterdammers mee om de play-off-plekken, maar na een reeks van zes duels zonder zege grepen zij mis.
© Pro Shots

Van de laatste dertien Eredivisie-duels won Sparta er slechts één. Daarmee zakte het af naar de tiende plek, waarmee naast Europees voetbal werd gegrepen. Een dof einde van een overwegend glansrijk seizoen. 'We hadden het zo graag goed af willen sluiten', baalde vertrekkend trainer Steijn na afloop.
'De eerste helft vond ik echt heel slecht, heel matig. In de tweede helft laat je je tanden zien, maar ook toen vond ik nog steeds dat we het niet goed genoeg deden. We hadden veel meer va banque moeten spelen, daar had Excelsior moeite mee. Dat is niet goed gegaan.'
Zo houdt Steijn een vervelende nasmaak over aan het seizoen. 'Eigenlijk is het gek. Je draait in principe een prachtig seizoen, je verkoopt voor miljoenen spelers en je laat jeugd doorbreken. De doelstelling is tussen plek acht en twaalf eindigen en je wordt tiende. Eigenlijk is alles geslaagd, maar de afdronk is heel zuur.'






