Spurs met angst en beven naar 'finale': 'Ze slaapwandelen richting degradatie'
Tottenham Hotspur verkeert na de volgende competitienederlaag tegen Chelsea nog altijd in acute degradatiezorgen. Met nog één speelronde te gaan in de Premier League heeft voormalig Spurs-middenvelder Jamie Redknapp niet veel vertrouwen in een positieve uitkomst.
© Pro Shots

Tottenham en Micky van de Ven gingen dinsdagavond onderuit bij Chelsea en lieten zo een kans liggen om definitief afstand te nemen van de achttiende plaats, waar nu West Ham United staat. Spurs, bij wie de geblesseerde Xavi Simons niet meer in actie zal komen dit seizoen, heeft nog een voorsprong van twee punten op The Hammers. De nummer achttien voegt zich bij Burnley en Wolverhampton Wanderers in een aftocht naar het Championship.
Tottenham, dat sinds het 1978/79 onafgebroken op het hoogste niveau actief is, speelt zondag thuis tegen nummer twaalf Everton en West Ham krijgt Leeds United op bezoek. Sky Sports-analyticus Redknapp, die tussen 2002 en 2005 uitkwam voor Spurs, is er niet gerust op. 'Spurs slaapwandelt richting degradatie. Een paar goede resultaten hebben hen voorlopig gered. En als ik 'goed' zeg, doel ik op de overwinningen tegen Wolves en een gehavend Aston Villa', zei de voormalig Engels international.
Thuisvorm
Redknapp weet ook dat Tottenham dit seizoen vooral thuis dramatisch presteert. In achttien duels pakte Spurs slechts twaalf punten, net zo weinig als het al gedegradeerde Burnley. 'Hun thuisvorm is echt abominabel slecht. Dat heeft met een gebrek aan kwaliteit en karakter te maken. Nu moeten ze Everton zien te verslaan. Ik zou liever thuis tegen Leeds spelen dan tegen Everton', aldus Redknapp.
Spurs-manager Roberto De Zerbi beseft hoe belangrijk de wedstrijd van zondag wordt. 'We spelen voor onze trots, de geschiedenis van de club en onze waardigheid. Dat is nog veel belangrijker dan een prijs', aldus de Italiaan op de persconferentie. 'We moeten het seizoen met opgeheven hoofd afsluiten. Ik hoop dat we zondag spelen zoals onze laatste twintig minuten tegen Chelsea. In die fase zag ik energie, passie en innerlijke kracht. We blijven tot de laatste minuut strijden.'






