Speciale avond voor Kinsky en Maddison, De Zerbi hoopt op boost in cruciale weken
In cruciale weken heeft Tottenham Hotspur twee spelers terug met een flinke dosis zelfvertrouwen. Keeper Antonín Kinsky verrichtte tegen Leeds United enkele sublieme reddingen en James Maddison maakte na een kruisbandblessure zijn eerste minuten van het seizoen. Manager Roberto De Zerbi is er blij mee.
© Pro Shots

Kinsky kende in maart een verschrikkelijke avond in Spanje, toen hij al na zeventien minuten werd gewisseld in de Champions League-wedstrijd tegen Atlético Madrid. De Tsjech beging twee blunders en werd al vroeg gewisseld door toenmalig interim-manager Igor Tudor. Het duurde vervolgens een maand voordat Kinsky weer een kans kreeg onder de lat bij Tottenham.
Na wedstrijden tegen Sunderland, Brighton & Hove Albion, Wolverhampton Wanderers en Aston Villa stond Kinsky er ook tegen Leeds United en behoedde hij zijn club voor een nederlaag. De 23-jarige doelman was in de twintigste minuut belangrijk met een redding, maar redde de dag al helemaal met een late ingreep op een poging van Leeds-invaller Sean Longstaff.
'Hij maakt grote vooruitgang', vond De Zerbi na afloop van het duel in Noord-Londen. 'Hij is een goede keeper, daar twijfelde ik ook niet aan in mijn eerste dagen bij de club. Hij speelde in Madrid, maakte fouten en dat was moeilijk voor hem. Maar Antonín heeft een geweldige persoonlijkheid, een sterk karakter en hij verdiende het om zo'n wedstrijd te keepen.'
De Italiaanse coach van Tottenham reageerde ook op de terugkeer van Maddison, die de drie competitiewedstrijden hiervoor al bij de selectie zat, maar tegen Leeds daadwerkelijk zijn comeback maakte. Het waren zijn eerste minuten sinds 3 augustus, toen hij zwaar geblesseerd raakte tijdens een oefenduel met Newcastle United. 'Het is geweldig voor ons dat hij terug is', oordeelde De Zerbi. 'Hij is een speler van een ander kaliber, zowel qua kwaliteiten als zijn persoonlijkheid. Ik hoop dat hij cruciaal voor ons kan zijn in het slot van het seizoen.'
Maddison verdiende in de slotfase van het duel met Leeds nog bijna een strafschop. De Zerbi wilde niet op dat voorval reageren. 'Als je een vraag over voetbal hebt, stel 'm dan alsjeblieft.'





