Spaanse media zien 'complete vernedering': 'Flick is een rolmodel voor Real'

22Reacties

De Spaanse media waren niet alleen zeer lovend over de kersverse landskampioen Barcelona, maar ook zeer kritisch op nummer twee Real Madrid. De Madrilenen werden 'compleet vernederd' in de Clásico en hebben een 'bijna beschamende puntenachterstand' opgelopen. 

© Pro Shots

Spaanse media zien 'complete vernedering': 'Flick is een rolmodel voor Real'

'Barça, kampioen in een magisch Camp Nou vol Spotify-geluid', luidt de kop van Mundo Deportivo. 'Het team van Flick toonde zijn aanvallende kracht tegen Real Madrid en maakte van de Clásico een titelfeest in een magisch en gepassioneerd Camp Nou. Lamine Yamal was niet beschikbaar en zonder het jonge talent koos Flick voor Rashford op de rechtervleugel. De Duitse coach gokte op de Engelse spits. En hij maakte zeker de juiste keuze. Rashford betaalde het vertrouwen terug. Hij imiteerde Messi, eerde Cruyffs rugnummer 14 en opende de score met een directe vrije trap. En wat een doelpunt was dat!'

Het Madrileense Marca was vooral kritisch op Real Madrid. 'Real Madrid wordt beschouwd als de NASA van het voetbal, de absolute top, maar op dit moment is dat nog mijlenver verwijderd. Barça geeft veel meer prioriteit aan de dagelijkse gang van zaken dan Real Madrid, dat een lui team is geworden dat zich uitsluitend richt op de Champions League. Het feit dat Real Madrid in 26 jaar slechts één keer twee opeenvolgende landstitels heeft gewonnen, zegt veel over de tekortkomingen van de club.'  

'Barça hoefde niet eens gas te geven om Real Madrid te verslaan en de La Liga-titel te pakken', vervolgde de krant. 'Het verschil tussen de twee teams is tegenwoordig zo groot dat Flick Lamine en Raphinha niet eens meer nodig heeft. De Barça-coach is een goed rolmodel voor Real Madrid. Want als er één ding is waar Flick goed in is, dan is het wel het beste uit elke speler halen die hij onder zijn hoede heeft gehad, of het nu een sterspeler of een talent uit de eigen jeugdopleiding was. Bij Real Madrid lijken er maar weinig spelers te zijn die het vereiste niveau hebben om voor de club te spelen.'

Diario AS sprak van 'een superieur Barcelona'. 'Barça heeft de landstitel binnen en Real Madrid heeft een dubbele straf ondergaan: ze verloren de titel met een bijna beschamende puntenmarge en ze moesten het Blaugrana-feest als toeschouwers ondergaan (bijna als toeschouwers bij hun eigen wedstrijd). Real Madrid was al wekenlang klinisch dood, een toestand die werd verergerd door het interne conflict van deze week, waarin ze ontdekten dat er ergere dingen zijn dan een erehaag voor de winnaar. De nederlaag in Camp Nou, een complete vernedering, bevestigde dat het team al weken buitenspel stond, wachtend tot de club een trainer zou aanstellen met een krachtige, veranderende aanpak.'