Spaanse media over 'vernedering' Real: 'Symptomen worden steeds erger'

34Reacties

De ruime nederlaag van Real Madrid bij Arsenal in de kwartfinale van de Champions League heeft veel losgemaakt in Spaanse media. De sportkranten zagen een 'ontredderd' Real en stellen dat de mannen van trainer Carlo Ancelotti een nieuw wonder nodig hebben om zich te herstellen van de dreun in het Emirates Stadium. 

© Pro Shots

Spaanse media over 'vernedering' Real: 'Symptomen worden steeds erger'

'Vernederd, maar... voor Real Madrid is niets onmogelijk', schrijft Marca op de voorpagina van de krant van woensdag. 'Kanonskogels van Declan Rice laten de kampioen zinken. Na zijn goals verdween Madrid van het veld, zonder enige reactie op het veld of vanaf de bank. De symptomen die Real nu al weken vertoont, worden alleen maar erger. Geen vonk, geen ziel, geen voetbal. Een tragische avond, onwaardig voor een kampioen van Europa. Het is moeilijk om in acht dagen in een wonder te geloven.

Ondersteunend beeld bij het artikel© Pro Shots

AS voorziet een loodzware opgave voor Real Madrid voor de return in Santiago Bernabéu: 'Een nieuw wonder is noodzakelijk', schrijft de sportkrant. 'Real staat opnieuw op de rand van het onmogelijke. Deze situatie vraagt ​​om een ​​nieuwe poltergeist in het Bernabéu, dat zwarte gat dat zo vaak de grootste spelers heeft opgeslokt. Twee vrije trappen, twee kanonschoten, van Rice ontketenden een storm die tot het einde aanhield.'

Mundo Deportivo gebruikt alleen 'vernederd' of de voorpagina: 'Een debacle in Londen. Voor Real Madrid waren de standaardsituaties een nachtmerrie, net als de bewegingen van Martinelli, die Valverde steeds overklaste.' Sport noemt het optreden van Real Madrid in Londen 'beschamend': 'Arsenal zet Real Madrid voor schut. Vinicius en Rodrygo presteerden bedroevend, terwijl Courtois een nog groter schandaal voorkwam.'