Spaanse bond geeft toestemming voor Villarreal - Barcelona in Miami

Update: 11 augustus 2025 om 17:11
49Reacties

Villarreal tegen Barcelona wordt natuurlijk gespeeld in Villarreal, toch? Misschien niet. De Spaanse voetbalbond RFEF heeft maandag akkoord gegeven op het voorstel om de wedstrijd uit La Liga in Miami af te werken. Daarmee zou La Liga een primeur beleven.

© Pro Shots

Spaanse bond geeft toestemming voor Villarreal - Barcelona in Miami

Zondag kwam het nieuws naar buiten dat de Spaanse bond de situatie zou meenemen in een vergadering die maandag werd gehouden. Daar is een positief oordeel uit voortgekomen, wat betekent dat de RFEF heeft ingestemd. Het verzoek ligt nu bij de UEFA en de FIFA, klinkt het.

Het kan dus zomaar zijn dat fans tickets moeten boeken voor het Hard Rock Stadium in Miami. Het zou voor het eerst zijn dat een competitiewedstrijd gespeeld wordt buiten het land waarin de competitie gehouden wordt. Er moet ook nog een algemene vergadering plaatsvinden. In Spanje zijn ze nu hoopvol. Eerst mocht iets dergelijks überhaupt niet vanwege de regelgeving van de FIFA. De wereldvoetbalbond paste dat echter onlangs aan, waardoor het nu mogelijk zou zijn.

Alleen goedkeuring van de betrokken organisaties, de UEFA voor Europa en de Concacaf voor Amerika, is nog nodig om het plan definitief doorgang te laten vinden. Het is een langgekoesterde wens van competitiebaas Javier Tebas om ooit een La Liga-wedstrijd te laten spelen in Miami. Eerder zei hij ook al eens dat het 'een doel' van hem is om ooit een wedstrijd in de Verenigde Staten te laten spelen. Het zou dus zomaar kunnen dat Barcelona vlak voor de kerst naar Amerika vliegt, om vlak daarna naar Saoedi-Arabië te vliegen voor de Spaanse Supercup.