Spaanse bond begrijpt niets van Yamal-rel: 'Wisten van niks'
Bij de Spaanse bond begrepen ze helemaal niets van de uitspraken van Hansi Flick onlangs. De trainer van Barcelona was woest op de bond nadat Lamine Yamal geblesseerd terugkeerde van de interlandperiode.
© Pro Shots

Yamal heeft nog altijd geen minuten gemaakt voor Barça, sinds hij begin september meedeed met La Roja tegen Bulgarije en Turkije. Volgens Flick had hij al last toen hij naar het nationale elftal afreisde en trainde hij daar niet om de wedstrijden te kunnen spelen. Toen hij terugkeerde in Catalonië, was Barça genoodzaakt hem een tijdje aan de kant te houden. De Spaanse bond herkent zich niet in die beschuldigingen.
'Het verbaasde me', vertelde voetbaldirecteur Aitor Karanka aan AS. 'Naar mijn weten verloopt de communicatie met de clubs altijd fantastisch. De medische afdeling wist niets van een probleem in zijn schaamstreek. Het belangrijkste is nu dat hij zo goed als hersteld is en dat we hem weer op het veld gaan zien. Dat is alles wat we willen.'
'Iedere coach heeft zijn eigen manier van aanpak', vervolgde Karanka. 'Toen Lamine werd gewisseld, was hij twee keer niet blij. Dat laat zien hoe graag hij zelf wilde. En er was geen informatie van Barça dat hij iets van last had toen hij naar de club terugkeerde.'
Sinds zijn terugkeer miste Yamal de competitieduels met Valencia en Getafe én de seizoensouverture van de Champions Leauge tegen Newcastle United. Heel erg gemist, werd hij niet: Barça won al die drie duels. Donderdag speelt Barcelona tegen Real Oviedo. Die wedstrijd mist de rechtsbuiten naar alle waarschijnlijkheid nog, al is men in Catalonië hoopvol dat hij het duel met Real Sociedad komend weekend wél haalt.






