Southampton-manager stormt boos weg van persconferentie na vragen over spionage

Praat mee!

De wedstrijd tussen Middlesbrough en Southampton eindigde uiteindelijk in een doelpuntloos gelijkspel, maar het ging na afloop maar over één ding: de spionagezaak. Tonda Eckert, de manager van Southampton, wilde er na afloop niks over kwijt en liep zelfs tijdens de persconferentie weg nadat de journalisten hem met vragen over het onderwerp bleef bestoken. 

© Pro Shots

Southampton-manager stormt boos weg van persconferentie na vragen over spionage

'Uiteindelijk is het zoals het is', vertelt Kim Hellberg, de manager van Middlesbrough aan Sky Sports. 'Het is natuurlijk een feit dat het niet mag, dat zijn de regels. Ik zou ook graag trainingen van Southampton zien voor een wedstrijd als deze, want dat geeft je echt een heel groot voordeel. Als je denkt dat dit niet zo is, dan moet je je misschien niet met voetbal bezighouden. Het voelt gewoon niet goed.' 

'Ik wil wel benadrukken dat dit niet is tegen de fans of de spelers van Southampton. Zij hebben niks gedaan, dus ik heb zelfs een beetje medelijden met hen. Zij verdienen dat niet. Om erop terug te komen: het is gewoon niet oké.' 

Southampton-manager Eckert wilde tijdens zijn interview niet ingaan op het voorval. 'Ik heb het voor de wedstrijd ook gezegd: dit soort potjes worden bepaald door de spelers op het veld, dus laten we ons daarop focussen. De club heeft een statement gegeven en meer valt er nu niet te zeggen denk ik. Wij richten ons op de volgende wedstrijd en daar hebben we al onze energie voor nodig.' 

Op de persconferentie na afloop van het duel ontkwam de Duitser er echter niet aan. De perschef van The Saints greep in en vertelde dat Eckert geen vragen zou beantwoorden over 'spygate'. Toen dit toch gebeurde, stonden zij samen op en verlieten ze de ruimte. Dinsdag staat de return tussen Southampton en Middlesbrough op het programma.