Slot na uitschakeling: 'De beste wedstrijd die ik ooit meegemaakt heb'

58Reacties

Arne Slot vertrekt met opgeheven hoofd uit de Champions League. De manager van Liverpool zag zijn ploeg van Paris Saint-Germain verliezen na strafschoppen. Desondanks kon de Nederlander de nederlaag accepteren.

© Pro Shots

Slot na uitschakeling: 'De beste wedstrijd die ik ooit meegemaakt heb'

'Voor nu zou iedereen teleurgesteld moeten zijn', vertelde Slot na afloop bij Amazon Prime Video. De verliespartij in de achtste finales kwam hard aan op Anfield. 'Ik zie deze spelers als karaktervol. Deze wedstrijd had echt alles wat je er op voorhand van zou kunnen verwachten. Vanuit ons perspectief hadden we minimaal een gelijkspel verdiend na negentig minuten…'

Dat lukte Liverpool echter niet, want een treffer van Ousmane Dembélé bleek de enige van de avond (0-1). Daardoor volgde een verlenging én strafschoppen. 'Het voelde alsof we meer verdienden. We speelden dé perfecte wedstrijd. Behalve dan dat we geen doelpunt maakten. Het was vergelijkbaar met vorige week, maar toen waren zij juist perfect.'

'Dit was de beste voetbalwedstrijd die ik ooit meegemaakt heb', sprak de liefhebber in Slot. Al staat hij met lege handen. 'Dit was een ongelofelijke prestatie van mijn ploeg. Zeker in vergelijking met vorige week. We creëerden volop kansen, maar eindigde met een 0-1 nederlaag. Het geluk was op na vorige week, denk ik.'